02 March 2009

Serabai

Masa balik ke Penang hujung minggu lepas memang dah hajat betul nak makan serabai. Lama sungguh tak makan. Boleh mamai lah kalau dok terbayang-bayang kesedapan serabai dengan kuahnya tu. Hari Ahad semalam awal-awal dah pesan dengan Abah suruh beli jugak-jugak serabai nie. Saya suka serabai bakar compare yang kukus nie sebab serabai bakar lebih sedap. Tapi tak ada rezeki la pulak, dapat yang kukus sahaja. Tak kisahlahhhhh..janji dapat jugak merasa serabai nie.
Ekceli saya teringin nak buat sendiri sebab acuan pun dah lama beli tapi malas giler la pulak plus dengan resepi yg dok ada ni pun mcm ntah betul ke tidak. Bila tanya kat orang yg biasa buat, jawapan skema yang keluar mulut ialah "ala..senang jer, buh tu..buh ni..agak-agak jer..aku pun takde resepi betui sgt..aku pun agak-agak jer"..hmmm..tension kan?!! Baik aku beli..lagik pueh hati! hahahaha...

4 comments:

MamaFaMi said...

Lorrr beli punya rupanya... tak acilah cam tu, ngelat! Yo yo oo je ma cari resepi! Hehehe...

Kacip_Fatimah said...

beli la Maaaa..hahahaha..
ok..ok..nnt saya cuba jugak paksa depa bagi resepi kat saya..huahuahua..pastu nk try wat jugak2! sabaq na Ma..takkan lari serabai di kejar..wakaka..

queenOfking said...

auntie ni kasi saya lapar pulak kat office nie!!!!!!!!!!!!

Kacip_Fatimah said...

lynnnnn...jom ar balik Penang..aunty bawak lynn pegi breakfast kat glugor..nak tak? hihihi..