24 November 2008

Lunch di Teluk Kumbar

Pada 22 Nov 2008 hari Sabtu lepas kami sekeluarga ramai-ramai pergi makan kat satu restoran di Teluk Kumbar. Restoran nie bersebelahan dengan Salwa Mee Udang yang famous tuh. My husband memang syiokkk dgn lauk kari ikan semilang! Kebetulan cuti sekolah, jadik ramai anak menantu balik kan. Lauk pauk yg kami order memang sedap-sedap. Kira puas hati sungguh lah. Kami tempah 2 meja bulat. Antara hidangannya ialah kari ikan semilang, kari ikan jenahak, ikan siakap masak steam asam boi, sambal udang, siput,ketam, ulam-ulaman dan sambal belacan dan sayur taugeh. Semuanya licin! hehehe..So kepada sesiapa yang bercuti di Pulau Pinang, jangan lupa singgah di restoran ini yea. Lepas makan boleh jalan-jalan di tepi pantai pulak atau boleh beli ikan atau udang yang freshhh dari peraih situ!





2 comments:

Elaiza said...

kak kacip,

kat mana restoran ni..tlg bagi peta sat nak p...bestnya....

mahal tak harga for lauk pauk camtu...

mcm nak p la..

buka lunch jer ka?

Kacip_Fatimah said...

elaiza, tau tak salwa mee udang yg kat teluk kumbanq?sebelah kedai nie ja. ok kalau elaiza taktau..ikut mcm nie..amik jalan bayan lepas yg nk ke balik pulau tuu pastu bila sampai kat teluk kumbaq kan,dia nnt ada simpang[tak ingat dia tulis apa]kena belok kiri nnt jumpa balai polis teluk kumbaq.atas skettt ja ada satu lorong ke kiri..haa..masuk situ dah sampai dah.mula2 nk masuk akan nampak Salwa Mee Udang.restoran Ilyana nie plak sebelah kiri kita.
err..faham dak??kalau tak, tanya lagik nnt kita ikhtiar sesama..rega tuu murah pun tak jugak tapi ntahlaa..husband cakap mahai jugakk..mebi sbb ramai sgt kami pi makan kan..kena kat 250-300 mcm tuu kot..