14 April 2008

Pengat Keledek no idea!


Pengat nie pengat no idea saya panggil. Sebabnya tak terlintas langsung nak buat pengat ni. Ubi keledek dalam peti ais dah banyak kali keluar masuk keluar masuk. At last saya keluarkan juga dan letak di luar. Termenung lama juga nak buat apa. Saya rebuskan dulu. Still tak dapat jugak idea. Akhir sekali saya fikir buat pengatlah. Lagi senang dan cepat. Bila keledek setengah empuk, saya masukkan sagu. Kemudian rasa tak lengkap pulak. Lepas tu tengok ada jagung frozen. So masukkan jagung frozen. Gula jangan lupa. Last masukkan santan. Saya buh garam sket nak bagi lemak. Agak dah mendidih dan boleh tutup api, kerat 3 biji pisang berangan then taruk sekali dalam tu. Idea nak letak pisang nie dari my Bos lah! boleh tahan sedap jugak ekk..

1 comment:

ღ'*•.¸alin ladybird¸.•*'ღ said...

ya ampun...wat alin lapo je la pg2 ni...
huhuhuhh