09 July 2009

Roti Bun Lagi



Ini projek roti kali ke 2. Masih menggunakan bentuk bun jugak. [sebab itu je yang pandai pun! Hahaha..] Tak letak topping, tak bentukkan dan tak letak inti sebab Yusra tak minat..dia nie bukan kaki roti sebenarnya. Tapi, disebabkan teringin nak merasa filling mangga yang saya beli dulu, maka saya cuba paipkan di atas roti. Itupun tak banyak, hanya 6 biji sahaja. Ada lagi sebiji tu saya selitkan inti serunding daging yang berzaman dok terperap dalam peti ais. Lepas dah bakar, saya cuba yang topping mangga tu, wallahhhhh weyy..sedapnya..rugi tak paip semua dan letak sebagai inti kat dalam. Hmmm..
Resepi roti kali ke dua nie saya gunakan resepi Roshayati dari RNet. Macam feedback yang lain-lain jugak, memang tidak mengecewakan. Sedap sungguh roti ni. Lain kali nak cuba pelbagaikan bentuk dan citarasa pula. Apa pun terima kasih yang tak terhingga kepada sifu saya MamaFaMi sebab sudi ajar saya dari mula sampai akhir dan bagi semangat untuk saya kayuh basikal laju-laju. Hehehe..

3 comments:

MamaFaMi said...

Ala Kacip, guide mama ni tak mana sangat pun. Yang buat roti tu jadi pasal semangat waja Kacip tu mengayuh BM (bukan BMX, hehehe). Nanti cuba lagi yang lain ye. Cuma satu ler, Kacip place the bread, dekat sangat dengan grill atas ke? Nampak tergelap sket permukaannya. Sorry ye, just my pandanganlah. Mama ni pun bukan pandai sangat pun....

Kacip_Fatimah said...

Kacip>MamaFaMi : a'ah ma..saya perasan tu..tapi saya letak tray tengah. Mungkin suhu kuat kot..tapi smlm saya guna 170 darjah. Takpa, ini semua permulaan utk saya..lenkali akan cuba perbaiki apa yg patut..thanks Ma!

makcikkantin said...

cantik dalam roti tu walau nampak TERgelap sikit luaranya...janji tak keras cam outer layer roti makcik...rasa cam nak giveup buat roti. jeles tgk roti yg cantik naik.