28 August 2008

Buah Salat

Pernah tak korang tengok atau makan buah nie?? hehehe..Seingat saya, ini kira pestime ler jugak tengok buah nie. Seperti yang diberitahu oleh suami, nama buah nie Buah Salat. Ye ke? ntah laa..saya pun tak pasti..tekstur kulitnya agak kasar dan ada bulu-bulu halus. Bau agak kuat jugaklah. Rasa rapuh macam epal-epal gitu. Susah jugak kot nak dapat buah ni. Mungkin bermusim agaknya.



1 comment:

na abd said...

assalam tuan,puan berminat nak tahu lebih lanjut ttg buah salat. di mana lokasi, ada ke benih nya lagi. teringat 20 tahun dulu pokoknya ada di rumah saya tapi dh mati langsung tiada benih. no tel saya 012 3639711 sapian, harap reply. t, kasih...